fredag 6 april 2007

Do you know who I am?

Så frågade Elvis I slutet av 60-talet.
Jag vet inte alls om någon vet eller visste.
Jag har lyssnat på Elvis ( gillat Elvis ) sedan jag var 7 år cirka.
Elvis hänger med, precis som min skugga, genom år av sorg och stunder av lycka, på livets ensama väg finns alltid Elvis, med sin sammetsröst och sina fantastiska berättelser om livet och kärleken. Elvis är så mycket mer än en idol för mig, han är inte en förebild direkt, men hans själ är en ledstjärna i alla fall, ty hans musik har räddat så många ensamma stunder i mitt liv.
Trots att Elvis för så länge sedan lämnade oss ( 30 år sedan i år ) så finns hans ande, so otroligt levande, tindrande, här mitt ibland oss, och hans röst är ett eko som aldrig någonsin dör.

Låtar som varje människa borde lyssna på:

* Always on my mind - det mest magiska ögonblicket i Elvis karriär är när han under en konsert får höra att hans ex-fru ( the love of his life ) sitter i publiken. Han sjöng den här sången med en magi som inte finns någon annan stans i världen.

* Memories

*Do you know who I am - En sång som betyder oerhört mycket för mig, en kamrat genom sorgen många gånger och odödlig i mitt hjärta.

*Tender feeling - deja vu! Den här sången får Elvis ande att framträda i en ljuslila skjorta och sprida värme med sitt fantastiska leende.


Jag skulle kunna skriva upp 200 sånger till som ni borde höra, men för att inte tråka ut någon nöjer jag mig med dessa så länge...

Nu ska jag iväg och leka levande.. so long

Inga kommentarer: