torsdag 3 september 2009

Bloggarrrrr

Jag kollade på The Voice i morse och inser att jag verkar ha missat något som andra ser som självklart - Bloggarna [personer som bloggar] är ett skrå i Sverige nu. Att blogga verkar vara ett jobb för många och att läsa all rappakalja folk skriver verkar intressera många. Jag vet inte om det är själva tanken att diskutera aktuella händelser osv. som intresserar oss eller om det är det enkla sättet att leverera och ständigt uppdatera texten/informationen i bloggen som gjort bloggar/bloggande så populärt. Känner mig avundsjuk ibland när jag tänker på att relativt ointressanta människor lyckas skapa intressanta blogginlägg som folk reagerar på och gillar.

Jag tror delvis att en del bloggares framgångar går att finna i att de ligger absolut rätt i tiden och de vet hur de ska nå ut med sina budskap.
Bloggande visar en intressant sak tycker jag - att människor har större talang att skriva än anat. Eller, kanske ska jag säga - större benägenhet att skriva. Dessa bloggare är med säkerhet oftast personer som INTE skulle ha blivit publicerade just av den enkla orsaken att om bloggar inte funnits så skulle de antagligen inte ha skrivit mer än möjligtvis dagbok.

Mitt bloggande!

Jag måste hitta en nisch eller åtminstånde ett signum.
Jag vill helst vara provokativ och rabiat i det jag skriver . Helst starta kontrovers med. Jag kan skriva men jag förnekar det, jag kan skriva men jag gör det inte. Jag snackar skit istället, här i den här bloggen snackar jag gojja och är ju inte ens seriös! Jag vet inte hur man skriver en blogg. Mest för att jag inte vill eller orkar läsa andras bloggar. Den enda blogg jag läser är min lillebrors blogg

Jag ska klura lite på det här och kan kanske börja blogga ordentligt snart! :)

Inga kommentarer: