torsdag 2 april 2009

En fågel viskade i mitt öra...

Att det är dags att börja blogga igen.. Jag vet inte om jag har så mycket att skriva om nu för tiden men jag ska göra ett försök. Jag läste sepidehs blogg idag och kom på att det är riktigt kul att skriva. Tack Sepideh! Om inte annat så för vännernas skull.. Nu har jag ju inte så många vänner som är bloggare eller speciellt intresserade av att surfa på internet men, det kan ju alltid dyka upp någon :)

De som vet vem jag är vet ju att jag brukade skriva ganska mycket förr. Tyvärr har det inte blivit så mycket av den varan på senare år eftersom jag har haft det lite tungt.

Så, jag tänkte att jag kunde berätta varför jag läste Sepidehs blogg. Ni minns henne kanske från Idol 2008. Hon var den där väldigt begåvade sångerskan med underbar röst. Faktum är att jag tycker Sep är i klass med Sibel och det är ju inte en dålig jämförelse :)

Här kan nu lyssna på "I kissed a girl"



och när ni lyssnar klart på Sepideh så kan ni lyssna på originalet av Kate Perry. Vilken skilnad.. Tycker Sep kunde ha fått sjunga den låten från början så hade det blivit klockrent och 10x bättre :)

Kram på er allihop!

/Micke

2 kommentarer:

Sep sa...

heheheh va söt du är!
Många negativa kommentarer på just den låten hehehe men vem bryr sig... hahahaha
Bra att du börjar blogga igen... kan vara en bra grej =)

Tavic sa...

Jag fattar inte hur dom kunde tycka det var dåligt.. Om man lyssnar på origianalet och jämför med dig så är du ju mycket bättre. Du har en otrolig röst ju, väldigt stark, klar och ren.. Du har helt klart en av sveriges bästa röster! Önskar det fanns nåt jag kunde göra för att hjälpa dig slå igenom haha, men jag vet inte vad jag kan göra tyvärr ... Säg till om du kommer på nåt du vill ha hjälp med :) kramis