onsdag 30 januari 2008

Förevigt nu & vilsen pirat

Hand i hand står vi uppe på klippan. Luften fylls av doften från det salta havet, dansar med ditt hår. Ingenting står emellan oss och världen just nu. Det finns inga handikappande krav eller faktum, inga tvivel eller anledningar att vara försiktig. Just här, just nu, finns bara du och jag.Jag ser på dig och du ser på mig. Det är här vi skulle stanna tiden, kasta oss ut över klippans brant och låta vinden föra oss mot evigheten.Alla ständiga frågor om varför, tankar om orättvisa, skulle sakta försvinna vid horisonten.Jag håller din hand så hårt när vi flyger över haven. Hade du kunnat ana att din hand skulle passa så perfekt i min?
Hade du vågat tro att du och jag kunde flyga såhär?

Ombord på vårat skepp är det vi som styr över haven, vi som står emot stormen när den river i våra segel. Vi kan segla över gränser, utmana tiden... På vårat skepp har vi bestämt reglerna och när vi styr emot solnedgången kan vi se land i sikte.
Styrda av inget annat än fri vilja springer vi barfota på den ljummna stranden.Elden stärker oss och tar oss ännu djupare in i fantasin. Våra skuggor växer och extasen mellan oss bjuder upp till en fantasifull dans i eldens sken. Så trygga i varandras sällskap att vi är som en och samma person. Ord är så överflödiga,våra ögon talar med varandra på vår kärleks egna språk. Jag berättar för dig att jag har stulit månen, tänt den för oss i natt, dina ögon tindrar och hade jag kunnat slita ut mitt hjärta och gett det till dig så hade det här varit rätt stund. Vi älskar på stranden, förevigt, just nu....

Vi ser på varandra, så låt oss hoppa då säger våra ögon till varandra...
Någonstans är det ju precis så, att vad man väljer att göra är det som man väljer att leva med.Ingenting är omöjligt, dröm som verklighet.. Bara vi själva sätter gränserna för vad som är möjligt.Kärlek är någonting vackert, en händelse i tid och rum, som man måste försöka ta tillvara innan den flyger iväg igen. När jag sträcker ut min hand till dig är det av kärlek, jag vill hålla den när jag går vidare genom livet,inte bita av den.
En ny dag gryr, och vi bestämmer själva om det ska fortsätta regna eller om vi ska låta solen värma oss.. Jag vägrar tro att poesin föddes utan anledning, att kärleken skulle vara ett fiktion, ett påhittat tillstånd.Jag tror att kärleken och fantasin går hand i hand, i kärleken är ingenting omöjligt och i kärleken kan vi känna alla de fantastiska saker vi bara vågar drömma om annars..

//Jack Sparrow

Inga kommentarer: